TaskRunner blir Plantagens leverantör av trädgårdsskötseltjänster.
Från och med april erbjuder Plantagen sina kunder i Stockholmsområdet trädgårdstjänster. Trädgårdshjälpen kompletterar Plantagens befintliga erbjudande och markerar ett nytt steg i hur företaget vill hjälpa sina kunder att förbättra livet med växter.
Trädgårdshjälpen genomförs i samarbete med TaskRunner som med sitt breda nätverk av ”Runners” kan hjälpa kunden med allt från gräsklippning till plantering.
”Det ska bli väldigt kul att arbeta tillsammans med Plantagen som är marknadsledande i Norden inom trädgård. Vi ser tydliga synergier mellan Plantagens breda utbud av växter och TaskRunners styrka i att koppla samman kunden med en Runner i sitt närområde som kan vara en hjälpande hand vid plantering. Dessutom känns det fantastiskt att lansera lagom till att trädgårdssäsongen drar igång” säger Robin Szekely, grundare och VD på TaskRunner.
TaskRunner har via sin digitala marknadsplats för tjänster utfört närmare 10 000 uppdrag de senaste 2,5 åren med 96 % kundnöjdhet. Montering av möbler är i nuläget en av de vanligaste tjänsterna men trädgårdsuppdrag har även varit populärt. Inför lanseringen av Trädgårdshjälpen har TaskRunner rekryterat ytterligare 80 “Runners” med erfarenhet inom just trädgård för att ytterligare stärka upp nätverket. Tydlighet och enkelhet i bokningsprocessen är även något som TaskRunner har vidareutvecklat i partnerskap med Plantagen.
”Att boka ett trädgårdsuppdrag ska vara enkelt och tryggt. Via TaskRunners plattform kan kunden på ett smidigt och enkelt sätt boka önskad tjänst samt specificera uppdragets omfattning genom några enkla val. Priset som presenteras är garanterat och vi har eliminerat all otydlighet eller risk att timmar skenar iväg. Dessutom tar vi hänsyn till om RUT är applicerbart eller inte. När bokningen är färdig får kunden en bekräftelse inom 5 minuter. Betalning sker först när uppdraget är genomfört och godkänt av kunden.
TaskRunner är utan tvekan den enda tjänsten som kan leverera tjänster samma dag till en så hög kundnöjdhet. Att våra priser ligger ca 50% lägre än våra konkurrenter är också något som uppskattas av kunderna” säger Robin Szekely.
TaskRunners trädgårdstjänsterna kan bokas online via taskrunner.se/plantagen eller direkt i Plantagens butiker i Bromma och Enebyberg. Ambition är utveckla samarbetet stegvis till flera butiker och regioner inom Plantagen.
“Vi brinner för att förbättra livet med växter och Trädgårdshjälpen är ett bra exempel på hur vi vill hjälpa kunden ytterligare att realisera sina trädgårdsdrömmar. Marknaden för hushållsnäratjänster växer kraftigt och med Trädgårdshjälpen kan vi fullt ut möta de olika behov som våra kunder har – allt från rådgivning till plantering, beskäring och trädgårdsskötsel. Det ska bli spännande att se hur kunden tar emot tjänsten“, säger Karolina Åhs, Marknadschef på Plantagen.
Här kan du beställa Plantagens trädgårdstjänster på TaskRunner.
För ytterligare information, vänligen kontakta:
Taskrunner AB
Robin Szekely, VD
robin@taskrunner.se
Plantagen AB
Lisa Mogard, Affärsutvecklingschef
lisa.mogard@plantagen.se