I appen kan du följa din statistik för att hålla koll på ditt Runner-konto. Under statistiken följer vi bland annat dina avbokningar och återkommande kunder. Läs mer nedan.

På TaskRunner vill vi kunna erbjuda så bra service som möjligt som leder till fler återkommande kunder och en växande kundbas. Detta tror vi kommer gynna både oss och dig som Runner i längden.

 

Med detta mål i sikte tycker vi det är viktigt att du som Runner håller en god standard på ditt användarkonto.

I detta ingår:

  • Betyg och omdömen
  • Avbokningsfrekvens
  • Återkommande kunder

Betyg och omdömen

Efter varje utfört uppdrag lämnar kunden ett betyg ett betyg. Detta följs i vissa fall även av ett skriftligt omdöme. Det är viktigt att man håller ett bra betyg samt samlar på sig goda omdömen för att kunna få fler uppdrag.

Avbokningar  

Uppdrag som du avbryter eller avbokar kommer att påverka din interna Runner rating (din rating hos TaskRunner som ej visas för kunden) på ett negativt sätt.

Om din avbokningsfrekvens överstiger 5% under de senaste rullande 60 dagarna kommer vi att granska ditt konto, vilket kan leda till en tillfällig avstängning från plattformen. Du kan själv se delar av den interna Runner ratingen under “Min statistik” på din profil i appen.

Återkommande kunder

Att ha återkommande kunder är även nödvändigt för att hålla ditt Runner-konto i god standard. Av alla dina uppdrag de senaste 60 dagarna behöver minst 15% vara återkommande kunder.

Om denna siffra stiger under 15% kommer vi att granska ditt användarkonto samt kan komma att tillfälligt eller permanent stänga av dig från plattformen.

 

Vi följer denna statistik för ditt konto under rullande 60 dagar. Du kan själv följa detta direkt i din app under Profil > Min statistik. (Se instruktion nedan.)