Om TaskRunner

Taskrunner grundades 2014, men idén till konceptet föddes redan flera år tidigare. Grundaren Robin Szekely såg som liten hur hans pappa ofta gick till en granne på landstället för att få hjälp med bilar och gräsklippare. När sedan andra saker gick sönder eller hjälp behövdes funderade Robin på varför det inte fanns andra grannar som kunde hjälpa till när andra behov dök upp. Detta planterade ett frö som långt senare blev grunden till TaskRunner.

Vi såg ett tydligt behov hos privatpersoner och företag som ville ha hjälp med enklare tjänster men hade stora svårigheter att hitta någon som kunde utföra jobbet. Så vad gjorde vi? Vi byggde en smart plattform och algoritm som matchar ditt behov med kvalitetssäkrade personer i din direkta närhet som gärna tjänar en extra slant och har rätt kompetenser för just ditt uppdrag. Vår strävan har alltid varit ett fokus på enkelhet, hög kvalitet och servicenivå där dina behov är i centrum.

Att sätta upp en gardinstång på väggen, åka och slänga din gamla dammsugare på återvinningen eller få hjälp med att montera din IKEA-möbel vill inte vi att du ska behöva skjuta upp. Vi anser helt enkelt att en Runner i ditt närområde kan hjälpa dig istället.

Vi ser fram emot att ge dig en kul och smidig upplevelse.

Vårt Team

Robin Szekely

CEO

Marknadsföring, sälj & strategi – det är Robins kall! Examen i ekonomi från Lunds Universitet samt 3 års erfarenhet som konsult inom marknadsexpandering och tillväxtstrategi för Exportrådet i bl.a. Ungern och Sydafrika.




David Landkvist

Head of community

David jobbar med Uppdragsgivare och Runners hos oss. Han hjälper våra användare genom att vägleda de som använder tjänsten för första gången och stärker våra Runners genom smarta tips & trix.




Justyna Karpinska

Junior Marketing Manager

Justyna är en junior marketing manager med bakgrund i layout design. Hennes specialitet är att skapa intressant och engagerande content för TaskRunners sociala kanaler.